Handleiding klantenportaal
Werken met de portal vanaf een desktop of laptop
Eerste keer inloggen
Bij het opstarten van uw dossier maken wij voor u een account aan. U ontvangt hierover een e-mail. Volg na het ontvangen van deze e-mail de onderstaande stappen.
1. U heeft een e-mail ontvangen met een link waarmee u een wachtwoord voor uw account kunt instellen. Vul uw e-mailadres in en klik op ‘verstuur’.
2. Na het versturen van uw e-mailadres ontvangt een tweede e-mail. Door te klikken op de link in deze e-mail verschijnt er een scherm waarbij u een wachtwoord kunt instellen.
3. Na het klikken op ‘instellen wachtwoord’, logt u in op de portal.
4. U ontvangt een derde e-mail ter bevestiging van het instellen van het wachtwoord.
Beginscherm
Wanneer u bent ingelogd in de portal komt u op het beginschem. Hier ziet u drie onderdelen: Dossiers, Acties en Account.
DOSSIERS
Het onderdeel ‘Dossiers’ bestaat uit vier tabbladen:
● Correspondentie: Hier worden de door ons gepubliceerde digitale brieven getoond.
● Documenten: Hier worden de door ons gepubliceerde documenten getoond, zoals het cliënteninformatieformulier.
● Door mij aangeleverd: Hier vindt u een overzicht van de door u aangeleverde documenten.
● Berichten: Dit overzicht toont alle inkomende- en uitgaande berichten.
Tabblad Documenten
In het tabblad ‘documenten’ vindt u de documenten die wij voor u hebben klaargezet. Het ‘oogje’ (links) geeft een ongelezen document aan. Met de ‘downloadknop‘ (rechts) kunt u het document downloaden.
Na het klikken op ‘download‘ verschijnt er een melding op het scherm waarna u het document kunt openen. U kunt het document ook terugvinden in de downloadmap van uw desktop of laptop. Deze map kunt u terugvinden via: Verkenner → Downloads (Windows) of Finder → Downloads (Apple).
Tabblad berichten
Inkomende berichten:
Deze berichten kunt u lezen worden door één keer op het bericht te klikken. U kunt reageren door het bericht te selecteren en te klikken op ‘Beantwoorden’.
Inkomende berichten:
U kunt ons ook zelf een bericht sturen. Volg hiervoor de volgende stappen:
1. Klik op de knop ‘Nieuw bericht’.
2. Vul een onderwerp titel in (verplicht) en typ uw bericht. U kunt ook bijlagen toevoegen via het plusje (+).
3. In het pop-up scherm kunt u klikken op ‘blader’ om een of meerdere bestanden te selecteren. U kunt het bestand ook naar het venster slepen.
4. Het geselecteerde document verschijnt in het overzicht. U kunt eventueel nog een document toevoegen en daarna uploaden via de groene knop.
5. De bijlage wordt nu onderaan het bericht getoond. Het verwijderen van de bijlage(n) kan via. Klik op versturen om het bericht naar ons te verzenden.
ACTIES
Het onderdeel ‘Acties’ is op dit moment nog niet in gebruik.
ACCOUNT
Het onderdeel ‘Account’ bevat een aantal instellingen die u kunt personaliseren:
● Instellen taal
U kunt kiezen voor Nederlands of Engels.
● 2-staps verificatie
Als extra beveiliging voor het inloggen op de portal kunt u een 2-staps verificatie instellen. Hiervoor is het invullen van uw mobiele nummer noodzakelijk (begin hierbij met het landnummer (31). De nul (0) komt dan te vervallen. Bijvoorbeeld: 31612345678). U ontvangt vervolgens een sms-bericht met een verificatiecode.
Na het ingeven van de code verschijnt er een scherm met een herstelcode. Deze code heeft u nodig als u geen toegang meer heeft tot uw mobiele telefoon. Bewaar deze code goed. U kunt de code via ‘verstuur e-mail’ naar het gekoppelde e-mailadres laten sturen.
● Notificaties
U kunt aangeven of u een melding per e-mail wilt ontvangen als er nieuwe documenten zijn klaargezet of als er een bericht naar u is gestuurd.
Heeft u vragen? Bekijk de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.
Werken met de portal vanaf een mobiele telefoon
Eerste keer inloggen
Bij het opstarten van uw dossier maken wij voor u een account aan. U ontvangt hierover een e-mail. Volg na het ontvangen van deze e-mail de onderstaande stappen.
1. U heeft een e-mail ontvangen met een link waarmee u een wachtwoord voor uw account kunt instellen. Vul uw e-mailadres in en klik op ‘verstuur’.
2. Na het versturen van uw e-mailadres ontvangt een tweede e-mail. Door te klikken op de link in deze e-mail verschijnt er een scherm waarbij u een wachtwoord kunt instellen.
3. Na het klikken op ‘instellen wachtwoord’, logt u in op de portal.
4. U ontvangt een derde e-mail ter bevestiging van het instellen van het wachtwoord.
Beginscherm
Wanneer u bent ingelogd in de portal komt u op het beginscherm. Vanuit dit scherm kunt u navigeren naar drie categorieën: Dossiers, Acties en Account. Dit kan op twee manieren:
DOSSIERS
Het onderdeel ‘Dossiers’ bestaat uit vier tabbladen:
● Correspondentie: Hier worden de door ons gepubliceerde digitale brieven getoond.
● Documenten: Hier worden de door ons gepubliceerde overige documenten getoond, zoals het
cliënteninformatieformulier.
● Door mij aangeleverd: Hier vindt u een overzicht van de door u aangeleverde documenten.
● Berichten: Dit overzicht toont alle inkomende- en uitgaande berichten.
Tabblad Documenten
In het tabblad ‘documenten‘ vindt u de documenten die wij voor u hebben klaargezet. Het ‘oogje’ (links) geeft een ongelezen document aan. Met de ‘downloadknop‘ (rechts) kunt u het document downloaden.
Na het downloaden opent het document vaak automatisch. Als dat niet zo is kunt u het gedownloade document meestal terugvinden in de app Files/Bestanden. Dit is afhankelijk van het merk van uw telefoon. U kunt ook zoeken op ‘Downloads’.
Tabblad berichten
Inkomende berichten:
Deze berichten kunnen gelezen worden door één keer op het bericht te klikken. U kunt reageren door het bericht te selecteren en te klikken op ‘Beantwoorden‘.
Uitgaande berichten:
U kunt ons ook zelf een bericht sturen. Volg hiervoor de volgende stappen:
1. Klik op het plusje (+) rechts naast ‘Berichten’.
2. Vul een onderwerp titel in (verplicht) en typ uw bericht. U kunt ook bijlagen toevoegen via het plusje (+).
3. In het pop-up scherm kunt u klikken op ‘blader’ om een of meerdere bestanden te selecteren.
4. Het geselecteerde document verschijnt in het overzicht. U kunt eventueel nog een document toevoegen en daarna uploaden via de groene knop.
5. De bijlage wordt nu onderaan het bericht getoond. Het verwijderen van de bijlage(n) kan via. Klik op versturen om het bericht naar ons te verzenden.
ACTIES
Het onderdeel ‘Acties‘ is op dit moment nog niet in gebruik.
ACCOUNT
Het onderdeel ‘Account‘ bevat een aantal instellingen die u kunt personaliseren:
● Instellen taal
U kunt kiezen voor Nederlands of Engels.
● 2-staps verificatie
Als extra beveiliging voor het inloggen op de portal kunt u een 2-staps verificatie instellen. Hiervoor is het invullen van uw mobiele nummer noodzakelijk (begin hierbij met het landnummer (31). De nul (0) komt dan te vervallen. Bijvoorbeeld: 31612345678). U ontvangt vervolgens een sms-bericht met een verificatiecode.
Na het ingeven van de code verschijnt er een scherm met een herstelcode. Deze code heeft u nodig als u geen toegang meer heeft tot uw mobiele telefoon. Bewaar deze code goed. U kunt de code via ‘verstuur e-mail’ naar het gekoppelde e-mailadres laten sturen.
● Notificaties
U kunt aangeven of u een melding per e-mail wilt ontvangen als er nieuwe documenten zijn klaargezet of als er een bericht naar u is gestuurd.
Heeft u vragen? Bekijk de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Handleiding klantenportaal
Werken met de portal vanaf een desktop of laptop
Eerste keer inloggen
Bij het opstarten van uw dossier maken wij voor u een account aan. U ontvangt hierover een e-mail. Volg na het ontvangen van deze mail de onderstaande stappen.
1. U heeft een e-mail ontvangen met een link waarmee u een wachtwoord voor uw account kunt instellen. Vul uw e-mailadres in en klik op ‘verstuur’.
2. Na het versturen van uw e-mailadres ontvangt een tweede e-mail. Door te klikken op de link in deze e-mail verschijnt er een scherm waarbij u een wachtwoord kunt instellen.
3. Na het klikken op ‘instellen wachtwoord’, logt u in op de portal.
4. U ontvangt een derde e-mail ter bevestiging van het instellen van het wachtwoord.
Beginscherm
Wanneer u bent ingelogd in de portal komt u op het beginschem. Hier ziet u drie onderdelen: Dossiers, Acties en Account.
● Correspondentie: Hier worden de door ons gepubliceerde digitale brieven getoond.
● Documenten: Hier worden de door ons gepubliceerde documenten getoond, zoals het cliënteninformatieformulier.
● Door mij aangeleverd: Hier vindt u een overzicht van de door u aangeleverde documenten.
● Berichten: Dit overzicht toont alle inkomende- en uitgaande berichten.
Tabblad Documenten
In het tabblad ‘documenten’ vindt u de documenten die wij voor u hebben klaargezet. Het ‘oogje’ (links) geeft een ongelezen document aan. Met de ‘downloadknop‘ (rechts) kunt u het document downloaden.
Na het klikken op ‘download‘ verschijnt er een melding op het scherm waarna u het document kunt openen. U kunt het document ook terugvinden in de downloadmap van uw desktop of laptop. Deze map kunt u terugvinden via: Verkenner → Downloads (Windows) of Finder → Downloads (Apple).
Tabblad berichten
Inkomende berichten:
Deze berichten kunnen gelezen worden door één keer op het bericht te klikken. U kunt reageren door het bericht te selecteren en te klikken op ‘Beantwoorden’.
Inkomende berichten:
U kunt ons ook zelf een bericht sturen. Volg hiervoor de volgende stappen:
2. Vul een onderwerp titel in (verplicht) en typ uw bericht. U kunt ook bijlagen toevoegen via het plusje (+).
3. In het pop-up scherm kunt u klikken op ‘blader’ om een of meerdere bestanden te selecteren. U kunt het bestand ook naar het venster slepen.
4. Het geselecteerde document verschijnt in het overzicht. U kunt eventueel nog een document toevoegen en daarna uploaden via de groene knop.
ACTIES
Het onderdeel ‘Acties’ is op dit moment nog niet in gebruik.
ACCOUNT
Het onderdeel ‘Account’ bevat een aantal instellingen die u kunt personaliseren:
● Instellen taal
U kunt kiezen voor Nederlands of Engels.
● 2-staps verificatie
Als extra beveiliging voor het inloggen op de portal kunt u een 2-staps verificatie instellen. Hiervoor is het invullen van uw mobiele nummer noodzakelijk (begin hierbij met het landnummer (31). De nul (0) komt dan te vervallen. Bijvoorbeeld: 31612345678). U ontvangt vervolgens een sms-bericht met een verificatiecode.
Na het ingeven van de code verschijnt er een scherm met een herstelcode. Deze code heeft u nodig als u geen toegang meer heeft tot uw mobiele telefoon. Bewaar deze code goed. U kunt de code via ‘verstuur e-mail’ naar het gekoppelde e-mailadres laten sturen.
● Notificaties
U kunt aangeven of u een melding per e-mail wilt ontvangen als er nieuwe documenten zijn klaargezet of als er een bericht naar u is gestuurd.
Heeft vragen? Bekijk de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.
Werken met de portal vanaf een mobiele telefoon
Eerste keer inloggen
Bij het opstarten van uw dossier maken wij voor u een account aan. U ontvangt hierover een e-mail. Volg na het ontvangen van deze e-mail de onderstaande stappen.
1. U heeft een e-mail ontvangen met een link waarmee u een wachtwoord voor uw account kunt instellen. Vul uw e-mailadres in en klik op ‘verstuur’.
2. Na het versturen van uw e-mailadres ontvangt een tweede e-mail. Door te klikken op de link in deze e-mail verschijnt er een scherm waarbij u een wachtwoord kunt instellen.
3. Na het klikken op ‘instellen wachtwoord’, logt u in op de portal.
4. U ontvangt een derde e-mail ter bevestiging van het instellen van het wachtwoord.
Beginscherm
Wanneer u bent ingelogd in de portal komt u op het beginscherm. Vanuit dit scherm kunt u navigeren naar drie categorieën: Dossiers, Acties en Account. Dit kan op twee manieren:
● Correspondentie: Hier worden de door ons gepubliceerde digitale brieven getoond.
● Documenten: Hier worden de door ons gepubliceerde overige documenten getoond, zoals het
cliënteninformatieformulier.
● Door mij aangeleverd: Hier vindt u een overzicht van de door u aangeleverde documenten.
● Berichten: Dit overzicht toont alle inkomende- en uitgaande berichten.
Tabblad Documenten
In het tabblad ‘documenten‘ vindt u de documenten die wij voor u hebben klaargezet. Het ‘oogje’ (links) geeft een ongelezen document aan. Met de ‘downloadknop‘ (rechts) kunt u het document downloaden.
Na het downloaden opent het document vaak automatisch. Als dat niet zo is kunt u het gedownloade document meestal terugvinden in de app Files/Bestanden. Dit is afhankelijk van het merk van uw telefoon. U kunt ook zoeken op ‘Downloads’.
Tabblad berichten
Inkomende berichten:
Deze berichten kunnen gelezen worden door één keer op het bericht te klikken. U kunt reageren door het bericht te selecteren en te klikken op ‘Beantwoorden‘.
Uitgaande berichten:
U kunt ons ook zelf een bericht sturen. Volg hiervoor de volgende stappen:
1. Klik op het plusje (+) rechts naast ‘Berichten’.
2. Vul een onderwerp titel in (verplicht) en typ uw bericht. U kunt ook bijlagen toevoegen via het plusje (+).
3. In het pop-up scherm kunt u klikken op ‘blader’ om een of meerdere bestanden te selecteren.
4. Het geselecteerde document verschijnt in het overzicht. U kunt eventueel nog een document toevoegen en daarna uploaden via de groene knop.
5. De bijlage wordt nu onderaan het bericht getoond. Het verwijderen van de bijlage(n) kan via. Klik op versturen om het bericht naar ons te verzenden.
ACTIES
Het onderdeel ‘Acties‘ is op dit moment nog niet in gebruik.
ACCOUNT
Het onderdeel ‘Account‘ bevat een aantal instellingen die u kunt personaliseren:
● Instellen taal
U kunt kiezen voor Nederlands of Engels.
● 2-staps verificatie
Als extra beveiliging voor het inloggen op de portal kunt u een 2-staps verificatie instellen. Hiervoor is het invullen van uw mobiele nummer noodzakelijk (begin hierbij met het landnummer (31). De nul (0) komt dan te vervallen. Bijvoorbeeld: 31612345678). U ontvangt vervolgens een sms-bericht met een verificatiecode.
Na het ingeven van de code verschijnt er een scherm met een herstelcode. Deze code heeft u nodig als u geen toegang meer heeft tot uw mobiele telefoon. Bewaar deze code goed. U kunt de code via ‘verstuur e-mail’ naar het gekoppelde e-mailadres laten sturen.
● Notificaties
U kunt aangeven of u een melding per e-mail wilt ontvangen als er nieuwe documenten zijn klaargezet of als er een bericht naar u is gestuurd.
Heeft vragen? Bekijk de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen