Handleiding klantenportaal

Wij werken met een klantenportaal, ook wel ‘portal’. De portal is een beveiligde digitale omgeving waarmee vertrouwelijke berichten en documenten kunnen worden verstuurd. Graag leggen wij u aan de hand van deze handleiding uit hoe de portal werkt.

Welk apparaat gebruikt u om in te loggen?

Werken met de portal vanaf een desktop of laptop

Eerste keer inloggen

Bij het opstarten van uw dossier maken wij voor u een account aan. U ontvangt hierover een e-mail. Volg na het ontvangen van deze e-mail de onderstaande stappen.

1. U heeft een e-mail ontvangen met een link waarmee u een wachtwoord voor uw account kunt instellen. Vul uw e-mailadres in en klik op ‘verstuur’.

2. Na het versturen van uw e-mailadres ontvangt een tweede e-mail. Door te klikken op de link in deze e-mail verschijnt er een scherm waarbij u een wachtwoord kunt instellen.

3. Na het klikken op ‘instellen wachtwoord’, logt u in op de portal.

4. U ontvangt een derde e-mail ter bevestiging van het instellen van het wachtwoord.

Beginscherm

Wanneer u bent ingelogd in de portal komt u op het beginschem. Hier ziet u drie onderdelen: Dossiers, Acties en Account.

DOSSIERS

Het onderdeel ‘Dossiers’ bestaat uit vier tabbladen:

Correspondentie: Hier worden de door ons gepubliceerde digitale brieven getoond.
Documenten: Hier worden de door ons gepubliceerde documenten getoond, zoals het cliënteninformatieformulier.
Door mij aangeleverd: Hier vindt u een overzicht van de door u aangeleverde documenten.
Berichten: Dit overzicht toont alle inkomende- en uitgaande berichten.

Tabblad Documenten

In het tabblad ‘documenten’ vindt u de documenten die wij voor u hebben klaargezet. Het ‘oogje’ (links) geeft een ongelezen document aan. Met de ‘downloadknop‘ (rechts) kunt u het document downloaden.

Na het klikken op ‘download‘ verschijnt er een melding op het scherm waarna u het document kunt openen. U kunt het document ook terugvinden in de downloadmap van uw desktop of laptop. Deze map kunt u terugvinden via: Windows verkenner Verkenner Downloads (Windows) of Finder Mac Finder Downloads (Apple).

Tabblad berichten

Inkomende berichten:
Deze berichten kunt u lezen worden door één keer op het bericht te klikken. U kunt reageren door het bericht te selecteren en te klikken op ‘Beantwoorden’.

Inkomende berichten:
U kunt ons ook zelf een bericht sturen. Volg hiervoor de volgende stappen:

1. Klik op de knop ‘Nieuw bericht’.

2. Vul een onderwerp titel in (verplicht) en typ uw bericht. U kunt ook bijlagen toevoegen via het plusje (+).

3. In het pop-up scherm kunt u klikken op ‘blader’ om een of meerdere bestanden te selecteren. U kunt het bestand ook naar het venster slepen.

4. Het geselecteerde document verschijnt in het overzicht. U kunt eventueel nog een document toevoegen en daarna uploaden via de groene knop.

5. De bijlage wordt nu onderaan het bericht getoond. Het verwijderen van de bijlage(n) kan via. Klik op versturen om het bericht naar ons te verzenden.

ACTIES

Het onderdeel ‘Acties’ is op dit moment nog niet in gebruik.

ACCOUNT

Het onderdeel ‘Account’ bevat een aantal instellingen die u kunt personaliseren:

Instellen taal
U kunt kiezen voor Nederlands of Engels.

2-staps verificatie
Als extra beveiliging voor het inloggen op de portal kunt u een 2-staps verificatie instellen. Hiervoor is het invullen van uw mobiele nummer noodzakelijk (begin hierbij met het landnummer (31). De nul (0) komt dan te vervallen. Bijvoorbeeld: 31612345678). U ontvangt vervolgens een sms-bericht met een verificatiecode.
Na het ingeven van de code verschijnt er een scherm met een herstelcode. Deze code heeft u nodig als u geen toegang meer heeft tot uw mobiele telefoon. Bewaar deze code goed. U kunt de code via ‘verstuur e-mail’ naar het gekoppelde e-mailadres laten sturen.

● Notificaties
U kunt aangeven of u een melding per e-mail wilt ontvangen als er nieuwe documenten zijn klaargezet of als er een bericht naar u is gestuurd.

Heeft u vragen? Bekijk de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.

Werken met de portal vanaf een mobiele telefoon

Eerste keer inloggen

Bij het opstarten van uw dossier maken wij voor u een account aan. U ontvangt hierover een e-mail. Volg na het ontvangen van deze e-mail de onderstaande stappen.

1. U heeft een e-mail ontvangen met een link waarmee u een wachtwoord voor uw account kunt instellen. Vul uw e-mailadres in en klik op ‘verstuur’.

2. Na het versturen van uw e-mailadres ontvangt een tweede e-mail. Door te klikken op de link in deze e-mail verschijnt er een scherm waarbij u een wachtwoord kunt instellen.

3. Na het klikken op ‘instellen wachtwoord’, logt u in op de portal.

4. U ontvangt een derde e-mail ter bevestiging van het instellen van het wachtwoord.

Beginscherm

Wanneer u bent ingelogd in de portal komt u op het beginscherm. Vanuit dit scherm kunt u navigeren naar drie categorieën: Dossiers, Acties en Account. Dit kan op twee manieren:

DOSSIERS

Het onderdeel ‘Dossiers’ bestaat uit vier tabbladen:

Correspondentie: Hier worden de door ons gepubliceerde digitale brieven getoond.
Documenten: Hier worden de door ons gepubliceerde overige documenten getoond, zoals het
cliënteninformatieformulier
.
Door mij aangeleverd: Hier vindt u een overzicht van de door u aangeleverde documenten.
Berichten: Dit overzicht toont alle inkomende- en uitgaande berichten.

Tabblad Documenten

In het tabblad ‘documenten‘ vindt u de documenten die wij voor u hebben klaargezet. Het ‘oogje’ (links) geeft een ongelezen document aan. Met de ‘downloadknop‘ (rechts) kunt u het document downloaden.

Na het downloaden opent het document vaak automatisch. Als dat niet zo is kunt u het gedownloade document meestal terugvinden in de app Files/Bestanden. Dit is afhankelijk van het merk van uw telefoon. U kunt ook zoeken op ‘Downloads’.

Tabblad berichten

Inkomende berichten:
Deze berichten kunnen gelezen worden door één keer op het bericht te klikken. U kunt reageren door het bericht te selecteren en te klikken op ‘Beantwoorden‘.

Uitgaande berichten:
U kunt ons ook zelf een bericht sturen. Volg hiervoor de volgende stappen:

1. Klik op het plusje (+) rechts naast ‘Berichten’.

2. Vul een onderwerp titel in (verplicht) en typ uw bericht. U kunt ook bijlagen toevoegen via het plusje (+).

3. In het pop-up scherm kunt u klikken op ‘blader’ om een of meerdere bestanden te selecteren.

4. Het geselecteerde document verschijnt in het overzicht. U kunt eventueel nog een document toevoegen en daarna uploaden via de groene knop.

5. De bijlage wordt nu onderaan het bericht getoond. Het verwijderen van de bijlage(n) kan via. Klik op versturen om het bericht naar ons te verzenden.

ACTIES

Het onderdeel ‘Acties‘ is op dit moment nog niet in gebruik.

ACCOUNT

Het onderdeel ‘Account‘ bevat een aantal instellingen die u kunt personaliseren:

Instellen taal
U kunt kiezen voor Nederlands of Engels.

2-staps verificatie
Als extra beveiliging voor het inloggen op de portal kunt u een 2-staps verificatie instellen. Hiervoor is het invullen van uw mobiele nummer noodzakelijk (begin hierbij met het landnummer (31). De nul (0) komt dan te vervallen. Bijvoorbeeld: 31612345678). U ontvangt vervolgens een sms-bericht met een verificatiecode.

Na het ingeven van de code verschijnt er een scherm met een herstelcode. Deze code heeft u nodig als u geen toegang meer heeft tot uw mobiele telefoon. Bewaar deze code goed. U kunt de code via ‘verstuur e-mail’ naar het gekoppelde e-mailadres laten sturen.

Notificaties
U kunt aangeven of u een melding per e-mail wilt ontvangen als er nieuwe documenten zijn klaargezet of als er een bericht naar u is gestuurd.

Heeft u vragen? Bekijk de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.


Veelgestelde vragen

De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) stelt eisen aan de fysieke en digitale beveiliging van notariskantoren. Dit is vastgelegd in de ‘gedragscode informatiebeveiliging’. Deze gedragscode heeft onder meer invloed op de manier van communiceren met cliënten. Persoonlijke documenten moeten via een beveiligde omgeving worden verstuurd. Daarom werken we met een portal. Via de portal kunnen documenten, zoals een conceptenakte, op een veilige manier met u worden gedeeld.

Bij het opstarten van uw dossier maken wij voor u een account aan. U ontvangt hierover een e-mail. Volg na het ontvangen van deze mail de stappen onder ‘Eerste keer inloggen’.

Het kan voorkomen dat de e-mail in de map ‘ongewenste e-mail’ terechtkomt. Kunt u de e-mail niet vinden? Neem dan contact met ons op: (076) 593 1235

Open het inlogscherm van de portal: https://nextnotaris.nl/solutions/NEXTportal/index.html?f=npLogin&tenant=35#npLogin .
Klik op ‘instellen wachtwoord’ en vul uw e-mailadres in. U ontvangen dan een e-mail waarmee u een nieuwe wachtwoord kunt instellen.

Het aanmaken van een account gebeurt direct tijdens het opstarten van uw dossier. U hebt vanaf dat moment toegang tot de portal. De documenten worden op een later moment in de portal geplaatst. U ontvangt hierover een melding per e-mail

Het uploaden van documenten kan alleen door deze als bijlage(n) toe te voegen aan een bericht. Volg hiervoor de stappen onder: Tabblad berichten‘.

Na het klikken op de downloadknop verschijnt er een melding en kunt u het document direct openen. U kunt het document ook terugvinden in de downloadmap van uw desktop of laptop. Deze map kunt u terugvinden via: Windows Verkenner Verkenner → Downloads (Windows) of Finder op het Dock Finder → Downloads (Apple).


Op een mobiele telefoon kunt u een gedownload document meestal terugvinden in de app Files/Bestanden. Dit is afhankelijk van het merk van uw telefoon. U kunt ook zoeken op ‘Downloads’.

Een 2-staps verificatie is een extra beveiligingslaag voor het inloggen op de portal. Het inloggen gebeurt dan door het invullen van uw wachtwoord in combinatie met een verificiatiecode die per sms ontvangt. U kunt deze functie via het onderdeel ‘Account’ activeren. Hiervoor is het invullen van uw mobiele nummer noodzakelijk (begin met het landnummer (31). Bijvoorbeeld: 31612345678). U ontvangt vervolgens een sms-bericht met een verificatiecode.

Na het ingeven van de code verschijnt er een scherm met een herstelcode. Deze code heeft u nodig als u geen toegang meer heeft tot uw mobiele telefoon. Bewaar deze code goed. U kunt de code via ‘verstuur e-mail’ naar uw e-mailadres laten sturen.

U kunt proberen om een nieuw wachtwoord in te stellen. Indien dit niet werkt vragen wij u om contact met ons op te nemen zodat we kunnen helpen om de toegang tot de portal te herstellen. U kunt hiervoor bellen naar: (076) 593 1235.

Ja. Het is mogelijk om persoonlijke documenten te versturen via een beveiligde mail. Mocht u de documenten via een beveiligde mail willen ontvangen dan horen wij dit graag van u: (076) 593 1235.

Handleiding klantenportaal

Wij werken met een klantenportaal, ook wel ‘portal’. De portal is een beveiligde digitale omgeving waarmee vertrouwelijke berichten en documenten kunnen worden verstuurd. Graag leggen wij u aan de hand van deze handleiding uit hoe de portal werkt.

Welke apparaat gebruikt u om in te loggen?

Werken met de portal vanaf een desktop of laptop

Eerste keer inloggen

Bij het opstarten van uw dossier maken wij voor u een account aan. U ontvangt hierover een e-mail. Volg na het ontvangen van deze mail de onderstaande stappen.

1. U heeft een e-mail ontvangen met een link waarmee u een wachtwoord voor uw account kunt instellen. Vul uw e-mailadres in en klik op ‘verstuur’.

2. Na het versturen van uw e-mailadres ontvangt een tweede e-mail. Door te klikken op de link in deze e-mail verschijnt er een scherm waarbij u een wachtwoord kunt instellen.

3. Na het klikken op ‘instellen wachtwoord’, logt u in op de portal.

4. U ontvangt een derde e-mail ter bevestiging van het instellen van het wachtwoord.

Beginscherm

Wanneer u bent ingelogd in de portal komt u op het beginschem. Hier ziet u drie onderdelen: Dossiers, Acties en Account.

DOSSIERS

Het onderdeel ‘Dossiers’ bestaat uit vier tabbladen:

Correspondentie: Hier worden de door ons gepubliceerde digitale brieven getoond.
Documenten: Hier worden de door ons gepubliceerde documenten getoond, zoals het cliënteninformatieformulier.
Door mij aangeleverd: Hier vindt u een overzicht van de door u aangeleverde documenten.
Berichten: Dit overzicht toont alle inkomende- en uitgaande berichten.

Tabblad Documenten

In het tabblad ‘documenten’ vindt u de documenten die wij voor u hebben klaargezet. Het ‘oogje’ (links) geeft een ongelezen document aan. Met de ‘downloadknop‘ (rechts) kunt u het document downloaden.

Na het klikken op ‘download‘ verschijnt er een melding op het scherm waarna u het document kunt openen. U kunt het document ook terugvinden in de downloadmap van uw desktop of laptop. Deze map kunt u terugvinden via: Windows verkenner Verkenner Downloads (Windows) of Finder Mac Finder Downloads (Apple).

Tabblad berichten

Inkomende berichten:
Deze berichten kunnen gelezen worden door één keer op het bericht te klikken. U kunt reageren door het bericht te selecteren en te klikken op ‘Beantwoorden’.

Inkomende berichten:
U kunt ons ook zelf een bericht sturen. Volg hiervoor de volgende stappen:

1. Klik op de knop ‘Nieuw bericht’.

2. Vul een onderwerp titel in (verplicht) en typ uw bericht. U kunt ook bijlagen toevoegen via het plusje (+).

3. In het pop-up scherm kunt u klikken op ‘blader’ om een of meerdere bestanden te selecteren. U kunt het bestand ook naar het venster slepen.

4. Het geselecteerde document verschijnt in het overzicht. U kunt eventueel nog een document toevoegen en daarna uploaden via de groene knop.

5. De bijlage wordt nu onderaan het bericht getoond. Het verwijderen van de bijlage(n) kan via. Klik op versturen om het bericht naar ons te verzenden.

ACTIES

Het onderdeel ‘Acties’ is op dit moment nog niet in gebruik.

ACCOUNT

Het onderdeel ‘Account’ bevat een aantal instellingen die u kunt personaliseren:

Instellen taal
U kunt kiezen voor Nederlands of Engels.

2-staps verificatie
Als extra beveiliging voor het inloggen op de portal kunt u een 2-staps verificatie instellen. Hiervoor is het invullen van uw mobiele nummer noodzakelijk (begin hierbij met het landnummer (31). De nul (0) komt dan te vervallen. Bijvoorbeeld: 31612345678). U ontvangt vervolgens een sms-bericht met een verificatiecode.
Na het ingeven van de code verschijnt er een scherm met een herstelcode. Deze code heeft u nodig als u geen toegang meer heeft tot uw mobiele telefoon. Bewaar deze code goed. U kunt de code via ‘verstuur e-mail’ naar het gekoppelde e-mailadres laten sturen.

● Notificaties
U kunt aangeven of u een melding per e-mail wilt ontvangen als er nieuwe documenten zijn klaargezet of als er een bericht naar u is gestuurd.

Heeft vragen? Bekijk de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.

Werken met de portal vanaf een mobiele telefoon

Eerste keer inloggen

Bij het opstarten van uw dossier maken wij voor u een account aan. U ontvangt hierover een e-mail. Volg na het ontvangen van deze e-mail de onderstaande stappen.

1. U heeft een e-mail ontvangen met een link waarmee u een wachtwoord voor uw account kunt instellen. Vul uw e-mailadres in en klik op ‘verstuur’.

2. Na het versturen van uw e-mailadres ontvangt een tweede e-mail. Door te klikken op de link in deze e-mail verschijnt er een scherm waarbij u een wachtwoord kunt instellen.

3. Na het klikken op ‘instellen wachtwoord’, logt u in op de portal.

4. U ontvangt een derde e-mail ter bevestiging van het instellen van het wachtwoord.

Beginscherm

Wanneer u bent ingelogd in de portal komt u op het beginscherm. Vanuit dit scherm kunt u navigeren naar drie categorieën: Dossiers, Acties en Account. Dit kan op twee manieren:

DOSSIERS

Het onderdeel ‘Dossiers’ bestaat uit vier tabbladen:

Correspondentie: Hier worden de door ons gepubliceerde digitale brieven getoond.
Documenten: Hier worden de door ons gepubliceerde overige documenten getoond, zoals het
cliënteninformatieformulier
.
Door mij aangeleverd: Hier vindt u een overzicht van de door u aangeleverde documenten.
Berichten: Dit overzicht toont alle inkomende- en uitgaande berichten.

Tabblad Documenten

In het tabblad ‘documenten‘ vindt u de documenten die wij voor u hebben klaargezet. Het ‘oogje’ (links) geeft een ongelezen document aan. Met de ‘downloadknop‘ (rechts) kunt u het document downloaden.

Na het downloaden opent het document vaak automatisch. Als dat niet zo is kunt u het gedownloade document meestal terugvinden in de app Files/Bestanden. Dit is afhankelijk van het merk van uw telefoon. U kunt ook zoeken op ‘Downloads’.

Tabblad berichten

Inkomende berichten:
Deze berichten kunnen gelezen worden door één keer op het bericht te klikken. U kunt reageren door het bericht te selecteren en te klikken op ‘Beantwoorden‘.

Uitgaande berichten:
U kunt ons ook zelf een bericht sturen. Volg hiervoor de volgende stappen:

1. Klik op het plusje (+) rechts naast ‘Berichten’.

2. Vul een onderwerp titel in (verplicht) en typ uw bericht. U kunt ook bijlagen toevoegen via het plusje (+).

3. In het pop-up scherm kunt u klikken op ‘blader’ om een of meerdere bestanden te selecteren.

4. Het geselecteerde document verschijnt in het overzicht. U kunt eventueel nog een document toevoegen en daarna uploaden via de groene knop.

5. De bijlage wordt nu onderaan het bericht getoond. Het verwijderen van de bijlage(n) kan via. Klik op versturen om het bericht naar ons te verzenden.

ACTIES

Het onderdeel ‘Acties‘ is op dit moment nog niet in gebruik.

ACCOUNT

Het onderdeel ‘Account‘ bevat een aantal instellingen die u kunt personaliseren:

Instellen taal
U kunt kiezen voor Nederlands of Engels.

2-staps verificatie
Als extra beveiliging voor het inloggen op de portal kunt u een 2-staps verificatie instellen. Hiervoor is het invullen van uw mobiele nummer noodzakelijk (begin hierbij met het landnummer (31). De nul (0) komt dan te vervallen. Bijvoorbeeld: 31612345678). U ontvangt vervolgens een sms-bericht met een verificatiecode.

Na het ingeven van de code verschijnt er een scherm met een herstelcode. Deze code heeft u nodig als u geen toegang meer heeft tot uw mobiele telefoon. Bewaar deze code goed. U kunt de code via ‘verstuur e-mail’ naar het gekoppelde e-mailadres laten sturen.

Notificaties
U kunt aangeven of u een melding per e-mail wilt ontvangen als er nieuwe documenten zijn klaargezet of als er een bericht naar u is gestuurd.

Heeft vragen? Bekijk de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.


Veelgestelde vragen

De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) stelt eisen aan de fysieke en digitale beveiliging van notariskantoren. Dit is vastgelegd in de ‘gedragscode informatiebeveiliging’. Deze gedragscode heeft onder meer invloed op de manier van communiceren met cliënten. Persoonlijke documenten moeten via een beveiligde omgeving worden verstuurd. Daarom werken we met een portal. Via de portal kunnen documenten, zoals een conceptenakte, op een veilige manier met u worden gedeeld.

Bij het opstarten van uw dossier maken wij voor u een account aan. U ontvangt hierover een e-mail. Volg na het ontvangen van deze mail de stappen onder ‘Eerste keer inloggen’.

Het kan voorkomen dat de e-mail in de map ‘ongewenste e-mail’ terechtkomt. Kunt u de e-mail niet vinden? Neem dan contact met ons op: (076) 593 1235

Open het inlogscherm van de portal: https://nextnotaris.nl/solutions/NEXTportal/index.html?f=npLogin&tenant=35#npLogin .
Klik op ‘instellen wachtwoord’ en vul uw e-mailadres in. U ontvangen dan een e-mail waarmee u een nieuwe wachtwoord kunt instellen.

Het aanmaken van een account gebeurt direct tijdens het opstarten van uw dossier. U hebt vanaf dat moment toegang tot de portal. De documenten worden op een later moment in de portal geplaatst. U ontvangt hierover een melding per e-mail

Het uploaden van documenten kan alleen door deze als bijlage(n) toe te voegen aan een bericht. Volg hiervoor de stappen onder: Tabblad berichten‘.

Na het klikken op de downloadknop verschijnt er een melding en kunt u het document direct openen. U kunt het document ook terugvinden in de downloadmap van uw desktop of laptop. Deze map kunt u terugvinden via: Windows Verkenner Verkenner → Downloads (Windows) of Finder op het Dock Finder → Downloads (Apple).


Op een mobiele telefoon kunt u een gedownload document meestal terugvinden in de app Files/Bestanden. Dit is afhankelijk van het merk van uw telefoon. U kunt ook zoeken op ‘Downloads’.

Een 2-staps verificatie is een extra beveiligingslaag voor het inloggen op de portal. Het inloggen gebeurt dan door het invullen van uw wachtwoord in combinatie met een verificiatiecode die per sms ontvangt. U kunt deze functie via het onderdeel ‘Account’ activeren. Hiervoor is het invullen van uw mobiele nummer noodzakelijk (begin met het landnummer (31). Bijvoorbeeld: 31612345678). U ontvangt vervolgens een sms-bericht met een verificatiecode.

Na het ingeven van de code verschijnt er een scherm met een herstelcode. Deze code heeft u nodig als u geen toegang meer heeft tot uw mobiele telefoon. Bewaar deze code goed. U kunt de code via ‘verstuur e-mail’ naar uw e-mailadres laten sturen.

U kunt proberen om een nieuw wachtwoord in te stellen. Indien dit niet werkt vragen wij u om contact met ons op te nemen zodat we kunnen helpen om de toegang tot de portal te herstellen. U kunt hiervoor bellen naar: (076) 593 1235.

Ja. Het is mogelijk om persoonlijke documenten te versturen via een beveiligde mail. Mocht u de documenten via een beveiligde mail willen ontvangen dan horen wij dit graag van u: (076) 593 1235.